سئو, وبلاگ

کور وب ویتال چیست؟

کور وب ویتال چیست؟

Share This Post

به طور کلی سئو دسته بندی سایت فروشگاهی تاثیر بسزایی در بهبود ساختار بهینه سازی و افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل دارد.

اساسا کارشناسان سئو به دلیل بهینه سازی اصولی و افزایش رتبه در گوگل بیش‌تر به درج محتوا و لینک‌ سازی داخلی در سایت می‌پردازند؛ این در حالی است که کارشناسان UX بر ایجاد تجربه کاربری عالی و دریافت کلیک بر روی محصولات تمرکز دارند.
لازم به ذکر است که اگر به دنبال یادگیری کامل سئو دسته سایت فروشگاهی هستید تنها با آموزش سئو اصولی می‌توانید بهینه سازی محصولات و دسته بندی سایت‌ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم سئو دسته بندی سایت فروشگاهی را به طور کامل بیان کنیم؛ با ما همراه باشید

چرا سئو دسته بندی سایت فروشگاهی مهم است؟

اساسا صفحات دسته بندی سایت‌های فروشگاهی با کلمات کلیدی پر جستجو رتبه بندی می‌شوند؛ به بیان بهتر کارشناسان سئو برای صفحات محصولات از کلمات کلیدی طولانی برای کسب رتبه بالا استفاده می‌کنند و برای صفحات دسته بندی‌ از کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا استفاده خواهند کرد.

بدبهی است که وجود صفحات دسته بندی‌ در سایت‌ها برای افزایش ترافیک با کلمات کلیدی پر جستجو ضروری هستند، این صفحات همچنین کمک می‌کنند که کاربران هنگام جستجو با سایر محصولات وب سایت آشنا شوند.
در شرایطی که صفحات دسته بندی از رتبه بالایی برخوردار باشند از طریق لینک‌های داخلی اعتبار خود را به صفحات محصولات یا سایر صفحات دیگر انتقال می‌دهند.

انواع صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی

به طور کلی دو نوع صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی وجود دارد که تاثیر بسزایی در بهبود ساختار سایت و دسترسی راحت کاربران به محصولات دارد. انواع صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی عبارت است از:

  • صفحات دسته بندی اصلی (CLP): دسته بندی اصلی برای نمایش تمام محصولات به کاربران ایجاد می‌شوند؛ به بیان بهتر شامل کل دسته بندی‌های محصولات خواهد شد.
  • صفحات دسته بندی محصولات (PLP): این نوع دسته بندی‌ها برای نمایش کتگوری‌های محصولات ایجاد می‌شوند و به طور مشخص محصول مورد نیاز کاربر را ارائه می‌دهند.
مطالب مرتبط  زمان طراحی سایت

تفاوت (CLP) و (PLP) چیست؟

اساسا CLP دسته بندی‌های بسیار بزرگ را هدف قرار می‌دهند که کاربران می‌توانند از این طریق به صفحه‌ی محصول دلخواهشان دسترسی داشته باشند. در دسته بندی اصلی، وب سایت‌ها از درخواست کاربران مطلع نیستند؛ به همین دلیل انواع محصولات را نمایش می‌دهند تا کاربران به سرعت به صفحه‌ی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

این در حالی است که سایت‌ها در دسته بندی PLP دقیقا از نیاز کاربران مطلع هستند و هدف جستجو را به خوبی درک کرده‌اند.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

سئو

کور وب ویتال چیست؟

به طور کلی سئو دسته بندی سایت فروشگاهی تاثیر بسزایی در بهبود ساختار بهینه سازی و افزایش رتبه در نتایج

سایت

زمان طراحی سایت

به طور کلی سئو دسته بندی سایت فروشگاهی تاثیر بسزایی در بهبود ساختار بهینه سازی و افزایش رتبه در نتایج

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید